FORENINGSPORTAL Foreninger i Askøy

Askøy Turlag

Friluftsliv og natur

Askøy Turlag er et lokallag under Bergen og Hordaland Turlag og Den Norske Turistforening. Vi arrangerer turer og kurs for folk i alle aldre, og arbeider for et enkelt, aktivt, allsidig og naturvennlig friluftsliv.

Herdla frivilligsentral

Kultur

Herdla Frivilligsentral er en åpen møteplass bygget på frivillighetens premisser og lokale ønsker. Sentralen ivaretas av daglig leder i samhandling med frivillige, lag og foreninger, næring og kommune. Vi har kontor tilhørende Herdla Museum sine lokaler. Ønsker du å melde deg som frivillig, har gode ideer eller ønsker å samarbeid med oss? Vi hører gjerne i fra deg.

Kiwanis Club Askøy

Helse og humanitær

Kiwanis Club Askøy arbeider for støtte til barn og unge eller tiltak som støtter de. Kiwanis Club Askøy utfører dugnad og gir det innkommende honorar videre til tiltak som over nevnt. Dugnadsånden er meget god i Kiwanis og vi ønsker strekt flere medarbeidere som kan være med oss i felleskapet der vi støtter de svake.

Kleppestø Kvinne og Familielag

Helse og humanitær

Kleppestø Kvinne og familielag ble stiftet i 1953. Laget jobber for barn, unge og eldre primært i Kleppestø området. Laget har årlig arrangement på Kleppestø Sykehjem i samarbeid med aktivitørene ved sykehjemmet. Laget har også årlig vært med å hjelpe Strusshamn Kirke ved deres julemesse. Kleppestø Kvinne og familielag opprettet i 2006 et fond hvor fra vi deler ut midler hvert år til lag og foreninger som jobber med barn, unge og eldre.

Miljøpartiet De Grønne Askøy

Politiske parti

Miljøpartiet De Grønnes mål er et medmenneskelig samfunn i økologisk balanse. Økonomien skal underordnes sunne økologiske prinsipper og fremme fred og rettferdighet både lokalt og globalt. Livskraftige lokalsamfunn basert på lokale ressurser er en forutsetning for å nå målet.

Norsk Folkehjelp Askøy

Helse og humanitær

Norsk Folkehjelp Askøy er for deg som ønsker en spennende og meningsfylt fritid! Vi har kurs i førstehjelp, den frivillige redningstjenesten, ungdomsaktiviteter, søk etter savnet og solidaritetsarbeid i nærmiljøet, nasjonalt og internasjonalt.

Ramsøy Blues Club

Musikk

Konsertlokalet ligger på Ramsøy i Ramsøy Grendahus. Klubben har eget klubblokale i 1 etg( Blåkjelleren ). Her kan klubben ta i mot ca 45 publikummer. Større konserter blir avholdt i 2 etg, her har vi plass til 95 publikummer.

Rudos

Helse og humanitær

Rudos arbeider for en bedre hverdag og fremtid for foreldreløse barn i Zimbabwe. Vi driver et Familiehjem og støtter i tillegg fattige barn i landsbyen med diverse mat og skolepenger.

Sanden Vel

Bygdelag/velforening og ungdomslag

Slaggruppen Askøy

Helse og humanitær

Foreningens formål: Være pådriver i Askøy kommune for å etablere sosiale aktiviteter selv og i samarbeid med andre organisasjoner og Askøy kommune., og Være pådriver for å bedre rehabiliteringstilbudet til slagrammede i Askøy kommune.- Medlemskap er åpent for slagrammede, deres pårørende og andre interesserte.

Nyttige lenker

Sosiale media